Dana Pembangunan Markaz Tarbiyah Al-Mahmudiyah

Dana Pembangunan Markaz Tarbiyah Al-Mahmudiyah

Minda Mumtaz.

Minda Mumtaz.
Formulasi Makanan Sunnah untuk Perkembangan Minda & Kecerdasan Badan

Wednesday, August 26, 2009

Tazkirah bersama YB Idham Lim

YB Idham Lim

Pagi ini tetamu istimewa datang memberikan tazkirah kepada jemaah umrah kami. YB Khalil Idham Lim (idhamlim.blogspot.com) ADUN Titi Serong Perak telah berkesudian untuk meluangkan masa memberi peringatan kepada kami di bulan Ramadhan yang mulia ini. Tazkirah berkisarkan tentang tuntutan kepada semua masyarakat Islam untuk melibatkan diri dalam berdakwah. Islam bukan hanya terhad kepada orang Islam, bukan hanya melayu tetapi perlu disampaikan secara positif kepada masyarakat yang belum kenal Islam. moga-moga dengan sedikit usaha, terbuka hati mereka untuk menerima Islam.
Bersama YB Ust Idham Lim

Begitu juga tanggungjawab untuk memelihara keluarga dari api neraka Allah. YB memberikan contoh bagaimana ramai ibubapa yang begitu komited untuk solat berjemaah dimasjid sedangkan membiarkan anak-anak tidak solat dan tidak menutup aurat dengan betul. Sedangkan arahan Allah secara jelas dalam AlQuran untuk memelihara keluarga dari api neraka.

Jemaah sedang khusyuk mendengar tazkeerah

YB juga menjelaskan tentang sebahagian masyarakat Islam yang mengaku beragama Islam, solat dan berpuasa tetapi tidak yakin tentang hukum Islam. Menolak hukum dan perundangan Islam dan membeza-bezakan hukum Islam didalam AlQuran dengan mengambil sebahagian dan menolak sebahagian dari tuntutan yang dijelaskan oleh Allah didalam AlQuran.

No comments: