Dana Pembangunan Markaz Tarbiyah Al-Mahmudiyah

Dana Pembangunan Markaz Tarbiyah Al-Mahmudiyah

Minda Mumtaz.

Minda Mumtaz.
Formulasi Makanan Sunnah untuk Perkembangan Minda & Kecerdasan Badan

Thursday, August 13, 2009

nikmat dari Allah

Semalam 12 Ogos pergi ke klinik Bertam di Kepala Batas untuk scan kandungan isteri. Kata Nurse yang check waktu awal kandungan dulu katanya ada masalah placenta dibawah. Jadi diarahkan untuk pi scan nak tengok kedudukan terbaru placenta tu dah ok ke tidak.
gambar scan. nampak kepala baby je sbb size dah besar

Setelah scan, Alhamdulilah placenta tu masih dibawah cumanya dia tidak menutup keseluruhan. susah gak nak explain, conclusionnya..kira ok la. Alhamdulilah. Doktor Barizah yang check tu kata dia akan bergerak ke atas mengikut masa kandungan. InsyaAllah, anak ke-5 ni dijangka lahir hujung bulan 10. sambil-sambil dok scan tu dok intai-intai le tgk laki ke pompuan. tak nampak...dia sembunyi.

Isteri keduaku Siti Hajar turut ikut ke klinik. Lepas kakak dia, dia pulak check. Migrain dah 2 hari. maklumlah...musim panas. Kena jaga site plak tu. Apa lagiii.MC la. Siti, Allah belum izin untuk mengandung lagi. Pernah keguguran sebelum ini. InsyaAllah, satu hari nanti...

Namun, kerenah 4 anak tu dah cukup untuk meletihkan ummi Siti. Kesian. Tak cukup mulut Ummi Siti jawab soalan tanpa henti anak-anak. Maklum la..nak membesar. banyak le soalan nya. "brung apa tu ummi? ..burung murai. burung apa?? burung muraii.. he he.

Kepada keluarga abang. marilah kita syukuri nikmat kebahagiaan yang Allah pinjamkan kepada kita. Ingatlah kebahagiaan yang sebenarnya ialah apabila kita ditempatkan di Syurga Allah dan kebahagiaan apabila diizinkan untuk melihat Allah.

1 comment:

sitihajar said...

salam...semakin pandai suamiku mengarang...hati adik rasa excited sangat melihat baby ke 5 kita sekeluarga...smmgnya sekarang adik tengah praktis menjadi ummi kepada 4 orang anak ku...syukur di usia muda ku diberi kesempatan untuk mjadi ummi express...ummi sayang anak2 umi...ayahnya tentula sayang juga...