Dana Pembangunan Markaz Tarbiyah Al-Mahmudiyah

Dana Pembangunan Markaz Tarbiyah Al-Mahmudiyah

Minda Mumtaz.

Minda Mumtaz.
Formulasi Makanan Sunnah untuk Perkembangan Minda & Kecerdasan Badan

Monday, December 20, 2010

Tahniah buat Pakatan Rakyat


P Hayat harakahdaily

Syukur ke hadrat Ilahi atas nikmat yang dikurniakan, sehingga terlaksana Konvensyen ke 2 Pakatan Rakyat pada hari ini di Pulau Pinang.

Seluruh rakyat Malaysia yang cintakan keadilan dan kemakmuran pasti berbangga di atas kesungguhan kepimpinan utama Pakatan Rakyat untuk merealisasikan konvensyen ini sebagai satu mekanisme penting ke arah penonjolan natijah dan hala tuju gabungan politik tersebut.

Amat wajar ucapan tahniah ini teristimewa kepada seluruh pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat di atas kejayaan penganjuran konvensyen ini di saat Pakatan Rakyat sedang diasak bertubi-tubi dari segenap penjuru oleh golongan perikatan assobiyah yang sedang menguasai negara sekian lama.

Mereka menggasak hingga ke saat akhir, biarpun hanya dengan melaksanakan kerja bodoh seperti mencetak kertas A4 dan menggantungnya sebagai provokasi memecah-belahkan PR dengan harapan dapat menggagalkan konvensyen tersebut.

Ternyata hingga kini Umno dan sekutunya masih gagal untuk membantutkan arus pergerakan Pakatan Rakyat untuk mara ke Putrajaya.

Kejayaan konvensyen pada hari ini juga menzahirkan betapa seriusnya kepimpinan utama PR yang sedang menyakinkan rakyat sebagai kerajaan menunggu di peringkat Persekutuan selepas PRU ke 13 nanti.

Tawaran Pakatan Rakyat khusus untuk seluruh rakyat Malaysia kini tidak boleh lagi dianggap jenaka dan remeh. Seluruh rakyat seharusnya menyambut tawaran berharga ini demi menyelamatkan negara dan semua bangsa yang menghuni di tanahair tercinta ini dari kerakusan Umno dan kuncu-kuncunya.

Konvensyen ke 2 ini juga merupakan manifestasi minda berfokus pemimpin Pakatan Rakyat untuk terus menggerakkan tsunami yang berlaku pada Mac 2008 lalu agar momentumnya terus bertambah ganas bagi mencairkan hegemoni kuasa Umno-BN yang dianggap kebal kerana telah bertapak dan berakar-umbi sekian lama lebih setengah kurun!

“Katakanlah (Muhammad), ‘Wahai Tuhan pemilik kekuasaan, Engkau berikan kekuasaan kepada sesiapa pun yang Engkau kehendaki, dan engkau cabut kekuasaan dari siapa pun yang Engkau kehendaki. Engkau muliakan siapapun yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan siapa pun yang Engkau kehendaki. Ditangan Engkaulah segala kebajikan. Sungguh, Engkau Mahakuasa atas segala sesuatu.”

Demikianlah maksud firman Allah s.w.t. dari surah Al-Imran ayat 26.

Umno perlu sedar bahawa kuasanya boleh lucut pada bila-bila masa sahaja hanya dengan ketentuan Ilahi dan mereka seharusnya bersedia ke arah itu.

Usahlah mendabik dada jika realiti telah menunjukkan penolakan rakyat terhadap parti assobiyah itu dengan provokasi dan ancaman secara tidak demokratik seperti mana yang sanggup mereka lakukan ke atas negeri Perak.

Ironinya PR telah berjaya menganjurkan konvensyen di saat negara telah menyaksikan kemuncak bagaimana demokrasi telah dirobek sedemikian rupa yang telah kita saksikan tiga hari lepas di parlimen.

Hanya media talibarut Umno yang masih mempertahankan tindakan tidak demokratik dan keji mereka. Amat malang bagi rakyat Malaysia yang otak mereka sudah sudah diplot oleh media talibarut tersebut sehingga rakyat gagal melihat apa hakikat sebenar yang berlaku.

Ternyata hanya media, kuasa, wang dan jentera kerajaan yang masih menjadi penyambung sisa-sisa hayat Umno-BN!

Namun bukan mudah bagi Pakatan Rakyat untuk meroboh tembok dan benteng yang dipasak sekian lama oleh Umno itu.

Hakikatnya banyak perkara yang perlu dilakukan oleh Pakatan Rakyat di dalam masa yang terdekat ini khususnya memperkukuhkan pakatan itu sendiri.

Justeru rakyat menantikan dan mengharapkan resolusi yang bakal dicapai di dalam konvensyen Pakatan Rakyat pada hari ini menjadi titik tolak yang menyakin rakyat untuk meruntuhkan empayar BN.

Resolusi tersebut akan terus diuji di dalam PRK Dun Tenang, Johor sebagai medan terdekat dan kemuncaknya ialah PRU ke 13 nanti.

No comments: