Dana Pembangunan Markaz Tarbiyah Al-Mahmudiyah

Dana Pembangunan Markaz Tarbiyah Al-Mahmudiyah

Minda Mumtaz.

Minda Mumtaz.
Formulasi Makanan Sunnah untuk Perkembangan Minda & Kecerdasan Badan

Tuesday, January 12, 2010

Checkmate ?


[..] Dan Suktan Selangor telah memutuskan.." di sini

Oleh : Tok-pepijat
Kita seolah-olah sedang melihat atau menghadapi satu "game politik". Mungkin seperti satu permainan Chess (catur). Siapa sedang merancang
"checkmate" ? Lihat urutan perisitiwa di bawah :

" Game 1" - Kebenaran Mahkamah Tinggi penggunaan kalimah ALLAH.
" Game 2" - Rayuan oleh KDN menangguh keputusan. Mahkamah benarkan.
" Game 3" - PM Najib benarkan demostrasi di masjid seluruh negara.
" Game 4" - IG Musa larang demostrasi.
" Game 5" - Demostrasi di masjid besar di Selangor.
" Game 6" - 3 Gereja di lontar molokov coktail dan ada disimbah cat.
" Game 7" - PM Najib bagi bantuan RM500,00 untuk baikpulih gereja yang diserang.
" Game 8" - Menteri Polis Hishamudin ancam guna ISA.
" Game 9" - PM Najib sekonyong-konyong mendakwa UMNO tidak terlibat langsung dengan serangan ke atas gereja. Najib juga mendakwa UMNO bukanlah Parti Perkauman.

" Game 10" - Serangan ke atas Gereja terus berlaku.

Setelah isu kaum, UMNO gagal. Kini UMNO cuba "hidupkan" isu agama. UMNO menjangkakan PAS akan "menari" bersamanya dalam "game" ini. Malangnya PAS terlebih dahulu "checkmate" melalui lawatan ke gereja yang terlibat oleh Pimpinan Tertinggi Mursyidul Am TG Nik Aziz dan Presiden TG Haji Hadi.
(sumber to-pepijat blogspot)

Isu penggunaan nama Allah nampaknya tak menjadi. Rakyat mula faham keberanian bukan Islam menggunakan nama itu adalah kerana kegagalan UMNO selama ini menjaga agama. Kelemahan sistem mahkamah syariah, sistem pendidikan yang tidak menjurus kepada pengukuhan akidah adalah punca kebimbangan penggunaan nama Allah di kalangan penganut agama lain.

Keputusan mahkamah sivil yang tidak mencerminkan Islam sebagai agama rasmi negara seperti pemakaian serban di sekolah dan ketika menunggang motorsikal adalah bukti jelas, UMNO lah yang menyemarakkan suasana ini berlaku. UMNO perlu bertanggungjawab kerana mereka mendapatkan perlindungan dari mahkamah sekular yang dipelihara oleh umNO, keputusan dibuat oleh hakim dibawah kawalan dan pengawasan oleh peguam negara lantikan umNO.

Benarlah kata Mat Sabu..segala yang baik itu dari Allah dan yang buruk itu dari umNO..! Akhirnya bantuan RM500,00 oleh PM Najib umpama debu di tiup sepoi-sepoi angin. Orang bagi, kita ambil. Percaya tidak sekali-kali. Nampaknya talian hayat yang ada pada UMNO kini hanyalah ISA.
(sumber - anaksengat)

No comments: